Урок №13 (гр.10/22)


12.10.2022.
Урок № 13
Тема: Розрахунок з відвідувачами.

. You can see the names of the restaurant staff. Join the names and their definitions.
1)   dishwasher is a person who washes dishes.
2)   A  cashier is a person who counts money and  makes change.
3)   An apprentice is a kind of a "helper" which has joined to the staff recently.
4)   busser/ busperson  clears away dirty  dishes and set  tables.
5)   sommelier prepares, brings and serves the wine ordered by the guest.
6)   A host/hostess meets, greets and seats the guest.
7)   A barman/ bartender has good knowledge about the ingredients and methods needed to make alcoholic drinks.
8)   A waiter is a person who serves a table at a restaurant.
9)     A Barista is responsible for preparing any number of specialty coffee and  tea.
10)A chef is a trained and skilled professional cook.

Що входить в обов`язки помічника кухаря?
Хто такий бариста?
Скажіть,будь ласка, які обов`язки хостес?
Хто такий сомельє?
Are these sentences true or false
1.       The label is the “identity card” of the wine. A  guest can read on it everything  about wine: wine name, name of manufacturer, year of production and other information.
2.     waiter or sommelier come to the guest with a bottle of wine from the right side, and put the bottle of wine in an inclined position, so that guests could easily read the label and make sure that this is a wine that he wanted and that the bottle has it`s originally cork. 
 waiter or sommelier come to the guest with a bottle of wine from  the left side.
3.    Serve sweet wines first, followed by reds and sweet wines. 
Serve white wines first, followed by reds and sweet wines.
4.    Light dry white wines, rosés, sparkling wines serve at 40° to 50° F to preserve their freshness and flavour. 
Put the restaurant service procedures in right order
Greeting and seating customers
Presenting menu
Order Taking
Food  and drink serving

Payment
Письмово перекласти текст:

Який порядок розрахунку з відвідувачами?
У ресторанах використовують готівковий і безготівковий розрахунки. Готівковий розрахунок здійснюється так: офіціант приносить рахунок у спеціальній папці з останньою стравою чи десертом, обов`язково поцікавившись перед цим, чи відвідувач не бажає більше нічого. Коли гість розрахувався, то офіціант забирає папку з грошима і передає касиру, який робить оплату, пробиває чек і зі здачею(якщо вона є) віддає офіціантові. Офіціант повертає замовнику рахунок з чеком. Безготівковий розрахунок здійснюється по пластикових картках.
Які  вимоги  до   прийому та оформлення  замовлень?

Офіціант повинен бути ввічливим,відповідальним  та уважним. Охайний зовнішній вигляд, що відповідає атмосфері ресторану, зібране волосся, доглянуті руки, мінімум косметики та біжутерії. Офіціант – це обличчя ресторану, отже його уміння вести бесіду, надавати поради та рекомендації, ввічливе без суржику та жаргонізмів мовлення свідчать про рівень культури усього закладу. Запропонувавши меню, офіціант звертає увагу гостей на фірмові страви, попереджає, які страви з меню на даний час відсутні. Офіціант дає можливість гостям ознайомитися з переліком страв, а потім приймає замовлення праворуч від відвідувача. В обов`язки офіціанта входить надати рекомендації щодо певної страви та способу її приготування, але для цього йому необхідно досконало вивчити меню,щоб вільно володіти зазначеною інформацією.  За бажанням відвідувачів запрошується сомельє для рекомендації та подачі вин. На завершення офіціант повинен ще раз узгодити  замовлення, черговість подачі страв і напоїв, перевірити, чи відповідає сервіровка столу замовленим стравам і напоям. За необхідності потрібно доповнити сервіровку. Замовлення приймається в письмовій формі. Необхідно зазначити час приготування страв, запропонувати аперитиви перед тривалим очікуванням. У престижному ресторані відвідувачам пропонують аперитиви на вибір. Смак та запах аперитиву не повинен перебивати смак основної страви. Взимку – це,як правило, гарячі та алкогольні напої, а влітку – холодне вино чи шампанське, соки чи коктейлі.

Які основні  вимоги до подачі меню відвідувачам?

Офіціант подає   меню  з лівого боку в розгорнутому вигляді. Якщо це пара, то у першу чергу - жінці, а чоловікові – карту вин. Якщо за столом сидить декілька людей, то починають із найстаршого. Прейскурант  вин, на відміну від меню, подається у закритому вигляді. Якщо гість заздалегідь знає ті страви, які хотів би замовити, меню слід відкрити на потрібній сторінці. Меню престижного ресторану в будь-якому місті Європи має бути написаним державною мовою країни, незалежно від того, яку кухню представляє цей ресторан.  Використання різних  мов в одному меню вважається поганим тоном. Проте обов`язково повинно бути окреме меню англійською мовою, оскільки це мова міжнародного спілкування і нею володіє більшість іноземних туристів. Безграмотне,  недостовірне та неохайне меню спотворює враження про ресторан. Його оформлення необхідно ретельно продумати, воно повинно відповідати типу закладу харчування, певному колу гостей, з урахуванням їх інтересів, віку, особливостей харчування та національності.

Отже, ми з вами ще раз переконалися у тому, що до  обслуговуючого персоналу пред`являються високі вимоги: професіоналізм, тактовність, повага до кожного клієнта, конкурентоспроможність на ринку праці, володіння англійською мовою, дотримання етики професійних взаємовідносин.
Щодо офіціанта, то він повинен досконало знати меню, бути готовим порекомендувати чи запропонувати страву за вимогою та смаком клієнта. 

Match the kind of meat with its translation
Mutton- баранина;  beef –яловичина;  veal – телятина; poultry – м`ясо свійської птиці; lamb – м`ясо ягняти, сhicken – м`ясо курки, turkey – індичка,
venison – оленина; pork – свинина.

Find the explaining to them.
a)    vegetarianism; b) no dairy; c) gluten free; d) allergies; e) cultural or religious restrictions
1) Can’t eat wheat products e.g. pasta, bread.
2) A person doesn’t eat meat or animal products.
3) This means people can get ill if they eat some food. Some products course allergy reactions.
4) Don’t eat butter, milk, cheese etc.
5)Some foods are forbidden for  people according to their culture or beliefs.
1.    Вегетаріанство – відмова від  продуктів тваринного походження, зокрема, м`яса.
2.    Несприйняття  лактози – відвідувачам заборонені молочні продукти.
3.    Целіакія – несприйняття глютенових продуктів(хліба, макаронів).
4.    Алергія – підвищена чутливість до певних харчових продуктів.
5.    Харчові заборони – заборона споживання певних продуктів з релігійних чи культурних причин.
Take orders and serve our guests. After that make up a dialogue “Conversation between a waiter and a customer at the restaurant”.
Готельно-ресторанна справа у наш час  стрімко розвивається і є однією із найперспективніших спеціальностей на сучасному ринку праці. До фахівців у цій галузі  особливо високі вимоги, серед яких – професіоналізм, культурний розвиток  та володіння англійською мовою. Адже, чим вища культура та  якість обслуговування відвідувачів – тим вищий імідж ресторану. Якщо ви плануєте у майбутньому пов`язати свою професією з ресторанною діяльністю,  то пам`ятайте, що  для  професіоналів  відкриті двері  будь-якого ресторану.

Домашнє завдання: зробити конспект уроку, виконати всі завдання письмово.

Немає коментарів:

Дописати коментар