Методична скарбничка



Дистанційний метод вивчення англійської мови


Ви вже впевнені в своєму бажанні приступити до вивчення англійської мови, але, поки ви ще не зовсім розумієте який метод, найбільш підходить до вашого життєвого ритму, здібностей і пристрастей.

Отже, ви вже знаєте, що існує величезна кількість сучасних і давно застосовуваних способів вивчення англійської мови, ви також добре знаєте переваги вивчення англійської мови за допомогою аудіо книги, але ось, наприклад, навчання з аудіо книгою вас не зовсім влаштовує, ну хоча б тому, що вам потрібний справжній учитель.

Знову ж таки репетитора ви з якихось причин наймати або не бажаєте, або у вас немає можливості. Тоді в цьому випадку у вас є чудовий вихід з ситуації, а саме, в якості інструменту з вивчення англійської мови ви цілком могли б вибрати - навчання за допомогою комп'ютерних технологій.

До речі цей метод має величезну перевагу перед іншими способами вивчення англійської мови. Це і оперативність, доступність і наявність свого персонального вчителя.

Зараз ми поговоримо про дистанційне навчання. Маючи на "озброєнні" комп'ютер і Інтернет ви дуже швидко можете виконати будь-який запит до системи, а також у найкоротший термін отримати відповідь, нове завдання або отримати детальний розбір своїх помилок.

Загалом, можна дуже довго й нудно перераховувати всі переваги даного методу, але здається, що і без особливого роз'яснення зрозуміло наскільки зручно і вигідно дистанційне вивчення англійської мови.

Треба відзначити, що й самому вчителеві ця методика дозволяє заощаджувати свій час на різні транспортні переїзди з пункту "А" в пункт "Б". А ось заощаджений час дозволяє вчителю зосередитися на самій методиці навчання і більше приділяти уваги своїм учням.

До речі цей метод вивчення англійської мови відноситься до комп'ютерного навчання іноземних мов. А саме, обов'язковою умовою є система, за якою буде відбуватися навчання. Тобто дистанційне навчання англійської мови як самостійна система має бути орієнтована на системний підхід.

Цей метод на даний час став широко використовуватися і в школах, але в даному випадку ця методика є додатковим засобом навчання учнів, це може бути ілюстрований урок, наповнений мультимедійними доповненнями, а це, як відомо дуже поліпшує якість сприйняття інформаційного потоку мозком людини.

Дистанційне навчання вдома так само достатньо ефективний метод, тому що не кожна людина може змусити себе системно самостійно вивчати англійську мову. У даному ж конкретному випадку є вчитель і незважаючи на те, що він віртуальний, відбувається жорсткий контроль. Учитель активізує навчання, має можливість організувати якісний процес навчання. Уроки можуть проходити, як в реальному часі, так і в неактивному режимі.

Хоча звичайно ж, дистанційне навчання в реальному часі приносить набагато більші результати, оскільки пряме спілкування вчитель - учень миттєво дозволяє створити обстановку мовного середовища і у випадку виникнення проблем пов'язаних з нерозумінням учнем заданої теми, є можливість відразу звернутися за допомогою вчителя.

Крім цього, учень може відразу ж отримати зауваження про помилки, якщо такі виникнуть. Загалом, усе базове навчання, накопичене роками в поєднанні з сучасними технологіями - може дати чудові результати, в процесі навчання англійської мови.

Тісна інформаційна взаємодія дозволяє ефективно вивчати англійську мову, оскільки в даному випадку розвивається, і граматика і з кожним заняттям поповнюється словниковий запас англійських слів. По праву можна вважати, що дистанційне навчання може реально замінити репетитора.

Незважаючи на те, що це не зовсім звичайний спосіб навчання англійської мови, цей метод з кожним роком все стає все більш популярним, як в якості додаткового вивчення базового предмету, так і в якості самостійного, цілком якісного навчання англійської мови.

Можна також з упевненістю сказати, що дистанційне навчання в недалекому майбутньому витіснить всі традиційні методи навчання англійської мови. До речі, цей метод дозволяє широко використовувати наочні приклади, а саме картинки, асоціативні приклади і відео-ролики, що в свою чергу також впливає на якість сприйняття і запам'ятовування англійська слів.

Учень під час уроку може максимально реалізувати всю свою пізнавальну активність, крім того, після уроку в реальному часі учень отримує домашнє завдання, яке на наступному занятті він повинен буде представити вчителю і отримати відповідну оцінку.

А це означає, що в даному випадку більш імовірним є системний підхід до навчання англійської мови і як наслідок найбільший шанс добре вивчити англійську мову в більш короткі терміни.

До того ж дистанційне навчання англійської мови передбачає і здачу іспитів, що збільшує відповідальність учня.

Так, що цілком імовірно, що цей метод, безумовно, з часом буде значно затребуваний, ніж метод самонавчання. Хоча в будь-якому випадку вибір завжди залишається за вами!




КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД ПРИ ВИВЧЕННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ


Перше місце в рейтингу популярності методик вивчення англійської мови активно утримує комунікативний підхід, який спрямований на практику спілкування. Ця методика вивчення англійської мови активно застосовується в Європі і в США.

Комунікативна методика вивчення англійської мови спрямована саме на можливість спілкування. З 4-х напрямів, на котрих тримається будь-який мовний тренінг (читання, письмо, говоріння та сприйняття мови на слух) більше уваги приділяється саме двом останнім. На заняттях ви не почуєте особливо складних синтаксичних конструкцій чи серйозної лексики.

Однак, було б помилкою думати, що комунікативний метод вивчення англійської мови існує тільки для легкої бесіди. Ті, хто хоче бути професіоналом в своїй області, регулярно читають публікації зі своєї тематики на англійській мові. Маючи великий словниковий запас, вони легко орієнтуються в англійському тексті, але підтримати бесіду з іноземним колегою на ту ж саме тему їм коштує великих зусиль.

Комунікативний метод вивчення англійської мови існує, насамперед, для того, щоб зняти страх перед спілкуванням. Людина, яка володіє стандартним набором граматичних конструкцій і словниковим запасом в 600-1000 слів, легко знайде спільну мову в чужій країні. Однак існує і інша сторона медалі: наявність мовних кліше і небагатий лексикон. Додайте до цього масу граматичних помилок, і ви зрозумієте, що єдиний спосіб не здаватися нерозумним співрозмовником – увага до партнерів, знання етикету і постійне бажання самовдосконалюватися.

Треба мати на увазі, що ще одна чітка градація методик викладання англійської мови проходить по лінії «наша- зарубіжна». Зарубіжних не так вже і багато. Якщо відкинути американський і англійський тест TOEFL як індикатор підсумків вивчення мови, то лишаються два монополіста в області викладання британської англійської – Оксфорд і Кембрідж.

Обидва видавництва намагаються зберегти свій престиж, тому в тому, що на український ринок іде продукція світового стандарту, можна не сумніватися. Їх взаємна конкуренція – залог якості.

Оксфордський і кембриджський підходи до англійської мови поєднує те, що в основу більшості курсів покладена комунікативна методика, інтегрована з декількома традиційними елементами викладання. Вона передбачає максимальне занурення студента в мовний процес, що здійснюється за допомогою зведення апеляції студента до рідної мови до мінімуму.

Основна ціль цієї методики – навчити студента спочатку вільно говорити на англійській мові, а потім думати на ній.

Важливо і те, що механічні вправи відсутні: їх місце займають ігрові ситуації, робота з партнером, завдання на пошук помилок, порівняння, які підключають не тільки пам’ять, але й логіку, вміння мислити аналітично й образно.

Часто в підручниках з англійської мови наводяться цитати саме з англо-англійського словника, а не з англо-російського.

Весь комплекс прийомів допомагає створити англомовне середовище, в котрому повинні «функціонувати» студенти: читати, спілкуватися, брати участь в рольових іграх, висловлювати свої думки, робити висновки на англійській мові.

Оксфордські і кембриджські курси англійської мови орієнтовані на розвиток не тільки мовних знань, але й креативності, і загального світогляду студента.

Англійська мова часто переплітається з культурними особливостями країни. Британці вважають за потрібне дати людині можливість легко орієнтуватися в полікультурному середовищі, і це легко здійснюється за допомогою такого потужного об’єднуючого фактора, як англійськамова.

Якщо повернутися до проблеми організації курса англійської мови, то це легко можна зробити на прикладі підручника Headway, котрий займає одне з ведучих місць в рейтингах.

Цей курс (чи система вивчення англійської мови), спеціально розроблений лондонськими методистами Джоном і ЛізСоарз для молоді і дорослих. Кожний з 5 рівней (Elementary, Pre-Intermediate, Intermediate, Upper-Intermediate) має свій «методичний комплект», який містить підручник англійської мови, книгу для студентів і для вчителя, аудіокасети, і може бути засвоєним на протязі приблизно 120 академічних годин. Оскільки Ліз Соарз має великий досвід роботи екзаменатором при складанні The Cambridge RSA Dip TEFL, по закінченні вивчення будь-якого рівня курсу англійської мови студент може спробувати скласти атестаційний іспит і отримати сертифікат.

Кожний урок з англійської мови складається з декількох розділів. Перший, як правило, присвячений розвитку навичок розмовної англійської мови та аналізу деяких граматичних конструкцій, виконанню письмового завдання по практиці спілкування, обговоренню в парах певних тем, практиці складання діалогів на основі запропонованих підказок, прослуховуванню аудіо-касети, а також закріпленню і повторенню матеріалу, котрий вивчався на попередніх заняттях. Другий налаштований на розвиток мовних навичок : покращення вокабуляра шляхом виконання усних і письмових вправ.

Далі іде робота з англійським текстом (характерна для англійських підручників подача – невеличкі пронумеровані абзаци), причому читання теж різноманітне (scan reading, reading for gist, summary reading і т.д.). Роботі з текстом, як правило, передують заняття в парах, відповіді на запитання, заповнення таблиць. Все це налаштовує студента на сприйняття подальшої інформації, стимулює інтерес до читання на англійський мові. Урок з англійської мови завершує аудіочастина, котрій також передують різноманітні вправи, які дозволяють легше сприймати новий матеріал.

Відрізняюча особливість курсу «Headway» – вивчення граматики англійської мови на двох рівнях: спочатку в контексті уроку, а потім повніше в робочому зошиті студента. Вона також сумується в кінці підручника в особливий додаток. В склад комплекту входить і книга «Headway Pronanciation», яка дозволяє практикувати як вимову слів англійської мови, так і інтонацію – не менш важливий аспект мовної палітри.

Підводячи підсумки можна сказати, що британські методики вивчення англійської мови мають ряд своїх особливостей. Більшість з них розроблена на основі інтегрування традиційних і сучасних методів викладання. Диференціація по віковим групам і багаторівневій підхід дають можливість розвитку особистості, впливають на її світогляд, систему цінностей, самоідентифікацію, вміння мислити. Тобто, вона базується на індивідуальному підході. Всі без виключення британські методики вивчення англійської мови націлені на розвиток чотирьох мовних навичок : читання, говоріння, письма і аудіювання.

При цьому великий акцент робиться на використання аудіо-, відео- і інтерактивних ресурсів. Завдяки різноманітності методичних прийомів, в числі котрих одне з провідних місць займають мовні технології, британські курси сприяють формуванню навичок, необхідних людині в сучасному діловому житті (вміння робити доповідь, проводити презентації, вести переписку).

Безперечними «плюсами» британських розробників є складання курсу англійської мови на базі аутентичного матеріалу, велика увага до стилістики, намагання викладати «ситуативну» і «живу» англійську мову.

Немає коментарів:

Дописати коментар